Transmissies | TransGear
225
page-template-default,page,page-id-225,bridge-core-1.0.4,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,footer_responsive_adv,qode-theme-ver-18.0.9,qode-theme-bridge,qode_header_in_grid,wpb-js-composer js-comp-ver-5.7,vc_responsive

TransGear transmissie revisie voldoet niet alleen aan de hoogste kwaliteitseisen van deze tijd, maar zet ook in op een zo ecologisch en milieutechnisch verantwoorde werkwijze.

Tussenbakken & differentiëlen

 

Met de tussenbak wordt geschakeld tussen 2 WD en 4 WD of hoge en lage gearing. Deze worden geschakeld met de hand of automatisch. Het differentieel verdeelt de kracht over het linker en rechter wiel. De aandrijfassen kunnen hierdoor verschillende rotaties aannemen. Het afstellen en uit-shimmen van deze transmissies word bij TransGear met speciaal-gereedschap gedaan.

Handgeschakelde transmissie

 

Nog steeds de meest gangbare transmissie, waarbij je zelf koppelt en schakelt. Deze schakelt d.m.v. synchromesh-ringen en het in en uit schakelen van tandwielen, die het snelheidsverschil tussen tandwielen en assen opvangen.

Automatische versnellingsbak

 

Het schakelen van de versnellingen wordt bekrachtigd door het hydraulisch vast of los zetten van de frictieplaaten, deze staan in verbinding met het tandwielstelsel. Ze hebben een vaste overbrenging, ook wel trappen genoemd. Het reviseren hiervan kent geen geheimen voor TransGear.

DSG (Direct-Shift Gearbox)

 

De DSG is een dubbel uitgevoerde conventionele wisselbak. Op de eerste koppeling zitten de oneven en op de tweede koppeling zitten de even versnellingen, hierdoor kan er snel geschakeld worden tussen beide versnellingen. Voor het afstellen hiervan, heeft TransGear natuurlijk de nieuwste afstelgereedschappen.

CVT (Continu Variabele Transmissie)

 

De CVT is een overbrenging d.m.v. schijven en een duwband, waarbij er een traploze variatie tussen het ingangs- en uitgangstoerental mogelijk maakt. De CVT is één van de specialiteiten van TransGear.

Meer zien? Bekijk ook de afbeeldingen galerij!